söndag, maj 24

Jag måste erkänna

Suck och stön. Det tar mig emot men jag måste erkänna.

JAG KÄNNER MIG STRESSAD.

Jag vet att jag inte har någon anledning till det egentligen och jag jobbar med mig själv och saken. Det är sommar ute. Barnen är ganska nöjda och väldigt gulliga fast de är dåliga.

Det kommer lite lämpligt att jag nästa vecka skall läsa Stress och Stresshantering. Fast jag tror min stress mycket kommer av omställningen från att ha ammat mycket till att helt sluta. Känns som det är några hormoner som spritter runt lite ostyrt i min kropp.

Så nu har jag sagt det och kan inte ta tillbaka det. Nu vet ni. Det är kanske det svårast för många som mig, mammor, att erkänna när vi inte är på topp. Jag tror vi , mammor, alltid försöker vara så mycket mer än vad som krävs.

Är det fler som tycker som jag så vore det kul om ni bara skrev en kommentar så vet jag att jag inte är ensam om detta.

Nu skall jag göra allt vad jag kan för att fortsätta ha, vad det egentligen är, en BRA dag.

2 kommentarer:

Mamma Russin sa...

hej gumman..
när man slutar amma händer det mycket i kroppen och knoppen..
så det är nog helt normalt att känna som du gör.. :)
men du gör rätt i att ha en BRA dag.. pricis som den är..:)
KRAM

Anonym sa...

Hej gumman!
*muttrar* försökte skriva en låååång kommentar och sen försvann den ;)


Åh jag kan förstå hur du känner tror jag,det händer så mycket i kroppen vid en graviditet och sedan vid amning,och sen när man väl ska sluta så rusar hormonerna i kroppen.Det är jätte jobbigt och man känner sig trött och slut.
Det viktigaste tror jag är att man tänker på sig själv och är medveten om det istället för att bara köra på hela tiden och strunta i symtomen.Det är vi kvinnor "ganska" duktiga på...

Och du,TACK för alla dina goa kommentarer,de betyder väldigt mycket.
Jag mår okej,var med på Hannas gen-rep igår sen gick det inte mer :( Men jag fick iaf se hennes dans,och det betydde mycket.
Tillbringade resten av dagen pall i sängen sen men...jag anade nästan att det skulle bli så :-)

Det är svårast att inte orka liksom, men jag hoppas att jag känner att det vänder snart.

Sköt om dig!!

KRAMAR!
//Jessica