tisdag, juli 10

Vår underbara söndag

Mormor ringde i lördags och undrade om vi inte ville följa med ut med båten. Tanken för söndagen var att tvätta och städa inför kommande vecka så valet var lätt. SJÄLVKLART ville vi de.
Liten blev superglad. Tror han varit ute med båten en max två gånger så han tyckte det skulle bli riktigt kul.

Vi körde förbi mormor och H och hämtade upp de på väg ut till hamnen. Vädret hemma var inget vidare men oftast är det mycket finare närmare kusten så vi var i gott mod. Blev lite sena för det var broöppning på väg till stan. Många segelbåtar som skulle förbi just när vi skulle köra över. Liten tycker det är så kul att se på så jag var glad ändå. Visste ju vi skulle vara framme snart nog ändå.


Nyfiken kille i bilen

Ut kom vi och vädret blev bara bättre och bättre. Liten var lite undrande och ville först inte sitta med i fören när mormor skulle kasta loss men när jag stod i luggan och höll honom så gick det bra.
H tog oss ut i lugn och ro. Jag satte mig i fören och njöt av att vara på sjön. Liten och mormor satt inne i förpiken och läste en bok.  Han var inte helt bekväm med det ännu.
Vi styde båten mot Hyppeln och fick plast där. Tog med lite saker för en stund på standen. Solen värmde mer och mer. Mormor, H och hunden Pärla badade. Liten doppade fötterna och jag satt och såg på de alla. Temperaturen var runt 19-20 grader så jag besvärade mig inte ens med att känna på vattnet. Vet, vet. Jag är en badkruka och jag erkänner.

När vi var nöjda och de var färdigbadade och vi hade fikat lite gick vi tillbaka till båten. Mormot och lite plockade fram krabbspöt och började fiska från bryggan. Det tog inte lång tid innan de fick napp. En ganska skaplig krabba var det med. Liten var SÅ nöjd. De fortsatte att fiska och fick den ena krabban eftter den andra. Liten visade så stort tålamod. Jag stod beredd med håven.
Efter krabbfisket fick vi över till uteserveringe för lite mat innan vi skulle åka hem. Vi fick sista lediga bordet på uteserveringen. 

 Efter maten bar det av hemåt. Liten fick nu sitta med H och styra båten. Han tog uppdraget på fullt allvar. Superkoncentrerad min och mycket svängande på ratten. Kul hade han och båten gick lite zik zak men vad gjorde det. H hade koll och lät han inte göra något tokigt.

Dagen var slut och vi körde hemåt.
Tack Mormor och H för en underbar dag med er. Måste göras om. Kram

2 kommentarer:

Popprinsessan sa...

Låter som en toppendag!
Ser att vi förresten snart ses, eller ;-) Fab :-)
Kram!

Anonym sa...

Det var härligt att ha er med. Ett fint inlägg med bilder. Kram