fredag, juli 13

Golfsvinganalys


Igår kväll var jag och älsklingen iväg till Sankt Jörgen Park Golf Academy för att få våra golfsving analyserade. Det var ett riktigt bra erbjudande vi köpte via Groupon.

Det var PGA-pro Fredrik Strömgren som skulle försöka hjälpa oss med detta.

Jag började och fick många bra tips och en del förändringar jag skulle göra. Redan vid första slaget såg vi ordentliga resultat. Fast jag slog lugnare och med ett kortare sving så slog jag 15 m + längre.
Det kallar jag en bra instruktion. Nu gäller det bara att träna på det jag fick hjälp med så kommer jag bli vass på banan.

Älsklingen var nog inte lika nöjd som jag tror inte han helt tyckte det Fredrik sa var rätt. Hmm. Grabbar alltså. Nog fick han sina slag lite mer på banan än han brukar men men. Om han bara tar till sig det nu och tränar på detta så kommer det garanterat ge resultat för han med.




Liten var med och vid sidan av hade de en vanlig golfsimulator som han fick träna på. Det gjorde han nästan hela tiden vi var där. I två timmar stod han och slog golfbollar. Det kanske kommer bli en riktig golfare där.

Precis utanför hade de några stora långhåriga kossor med stora horn. De var väldigt spännande att titta på och ropa efter. Liten hade varit så duktig hela tiden vi var och fick svinghjälp så självklart stannade vi kvar en stund och tittade på dessa djur.





















Inga kommentarer: