måndag, november 28

Polisens trafikregler?

Bild från google

Är just nu hemma hos syster för att passa hennes barn medans de är på föräldramöte.
På väg hit var det lite rusningstrafik och det flöt långsammare än normalt på motorvägen. Jag låg i omkörningsfilen med lagom avstånd till bilen framför. Hastigheten var under den tillåtna. Jag såg i backspegeln hur en bil blinkade med helljuset på flera bakom mig. När den kom upp till mig fortsatte den samma beteende. Bilen låg väldigt nära mig och blinkade med helljusen med lite mellanrum. Efter nån minut var det inte tillräckligt utan de tutade med. Det var bilar brevid mig och framför mig men när det blev tillfälle körde jag till sidan. Nu visade det sig vara en polisbil som var boven till detta idiotiska beteende. Hur kan det vara möjligt? Har de lov till att köra så? Nu var klockan mycket och det var mörkt ute. Jag hade ingen möjlighet att se i backspegeln att det något annat än en vanlig bil som låg och nosade mig i kofångaren.

Inga kommentarer: