torsdag, september 29

Vissa dagar...


... är det inte lika mysigt med barn. (älskar de ändå)

Stora killen väckte mig halv 2 i natt och trodde det var morgon. Hans mobil var knäpp igår och tydligen var klockan ändrad så när han kom upp stod hans klocka på halv 8 och han trodde vi försovit oss. "Mamma klockan är mycket. Visserligen är det väldigt mörkt ute men klockan..."
Gick ner med gullet igen och ställde hans klocka rätt. Han somnade om fort men det gjorde inte jag.

När klockan ringde "rätt" tid var jag riktigt, riktigt trött. Bara att gå upp. Skolan eller förskolan väntar inte på en trött mamma.

Iväg med stora killen och så frukost till mamma, eller???

Nej. Liten bestämde sig visst för att idag var dagen då han inte skulle kissa på toaletten och eftersom han hade blöja från natten så kissade han i den. Den höll inte utan nu har jag en nerkissad soffa. Ahhh. Han har även hällt ut alla leksaker på hela golvet. Leksaker som inte ens skall vara här ner.

Jag vet att det är småsaker men vissa dagar är man mer trött och sliten än andra och så får det bara vara. Jag kan inte vara på topp hela tiden.

Tur att jag har min syster närmre nu. Tror jag skall "fly" undan kaoset och åka upp till henne idag för lite golf. Knycker med älsklingens nya vagn. Han får skylla sig själv som låter mig ta emot hans nya saker.

Posted via Blogaway

1 kommentar:

Bloggande 4barnsmamma sa...

Åh golf!
Hoppas det gick bra:)!