måndag, februari 14

Misstänksam

När vi kom hem igår jag och stora killen hade det snöat mycket hemma efter det vi åkt. Vägen var skottad så klart för det är grannarna duktiga på vilket jag är glad för. Det jag inte gillade var att det var fotspår i snön runt huset. Eftersom jag en gång tidigare haft inbrott så blir man lite extra nogig på saker som inte skall vara där.
Jag tog en runda runt huset för att se om det var något mer. Spåren ledde upp till altan på baksidan men inte över grinden och in på altan. Bara i trappan. Har inte hunnit fråga grannen om han varit där men ser ingen anledning till varför han skulle det.

Senare idag när jag skulle åka en snabbis till affären ser jag att sladden till motorvärmaren är borta. Typiskt men tacksamt att de inte tagit den fjärrstyrda adaptern till strömmen.

Hämtade sedan posten och den var överfull. Låset ville inte fungera när jag skulle åka och vi var så gott som på väg. Struntade i det och det hade jag kunnat få sota dyrt för om det varit inbrott. Så imorgon är det jag som går ut och ser till att få låset att fungera. Inte det lättaste i många minus men det skall bara gå tills nästa gång vi skall någonstans.

Det är läskigt sånt där när man inte vet.


2 kommentarer:

Stina sa...

Ja, lite ruggigt är det när man inte är säker. Hoppas att det inte var något.
Kram Stina

Mamma Russin sa...

usch så läbbigt.. :( speciellt när du är ensam hemma med.:( se till och lås om dig gumman..
tack för din kommentar.. :)

KRAM