måndag, februari 14

Kallt

Jag och stora killen är ensamma hemma. Han sov i älsklingens säng i natt och det har varit en lugn natt. Visst saknar jag de andra två och undrar hur de har det hela tiden men jag njuter av lite lugn just nu. Vet inte helt vad jag skall göra denna veckan men det blir sånt jag vill för jag skall återhämta mig ordentligt.

Det har varit en underbar helg i Göteborg som vanligt. Vi har varit en del i huset men inte hela tiden. Det är ju ganska tomt där just nu.

Igår när älsklingen var och lämnade tillbaka släpet vi hyrt för att hämta en bäddsoffa med stannade jag och lilleman kvar hemma. Vi tog var sin kudde och satte oss i solstolarna på den inglasade altan. Solen stod på och det var riktigt varmt och gott. Vilken otroligt härlig känsla. Det rummet kommer vi kunna använda tidigt på våren och sent på hösten.

(mäklarbild)
Det är så fridfullt att sitta både inne och ute med denna utsikt. Inga grannar som ser in. Inga vägar eller järnvägar som stör. Bara lugn och ro och naturen.

Det är så skönt att vi har god tid på oss att flytta in. Vi har redan ändrat om hur vi skall ha det flera gånger och kommer kanske hinna göra det igen.

Nu skall jag strax köra min stora kille till skolan. Det är - 20 grader ute och nu när vi är ensamma kan jag lätt göra det för honom. Bilen står i garaget så det är bara att köra. Det var lyxigt i huset kan ni tro. Bip,bip och så gick porten upp. Bara att köra in bilen i det stora garaget.




2 kommentarer:

Stina sa...

Kan tänka mig att det är en härlig plats att sitta och njuta på. Skulle också vilja ha en inglasad altan.:-) Stor kram Stina

Fröken M sa...

åh, det se ut att vara ett helt UNDERBART hus !! Hoppas du får en härlig dag med mycke kärlek och solsken ;)