onsdag, december 29

Hemma igen

Nu är liten och jag hemma igen efter julfirandet hos mina familjer på västkusten. Det har varit en underbar jul och jag har inte någon stress eller press alls. Härligt. Precis som julen skall vara. Liten har haft en underbar tid och det syntes på honom. Han var så glad hela dagarna. Värmer mammas hjärta.  
Som vanligt kom vi hem till ett kallt hus. 17 grader var det i vardagsrummet och det är rummet närmast värmepumpen. Fasar för hur kallt det är uppe i sovrummen. Har tänt lite ljus för att hjälpa på värmen lite men som vanligt blir det att sova med mer kläder.

Brevlådan var full så vi kom hem i god tid. Fanns inte så väldigt mycket plats kvar då vi fått vår kalendervinst från Marabou. Två badlakan. De fyller lite. Tack Marabou. De kommer komma till användning av killarna vid poolen i sommar.

Har inte kollat all post ännu men såg att det låg några nya tidningar där. Trevlig läsning att se fram emot de kommande dagarna.

30 minuter innan vi var hemma meddelar älsklingen mig att han visst lovat bort vår parkeringsplats med. Hm. Fick bara avvakta och se hur det såg ut innan jag blev allt för irriterad. Hade jag vetat det innan hade det varit lugnt men inte när man nästan är hemma ensam med en liten och överfull bil mitt i vintern. Nu löste det sig såklart till det bästa. Platsen var tom och jag kunde parkera som vanligt utan en massa extra. Varför är det så svårt att tala om sånt? Nu skall jag bara hitta motorvärmarkabeln och timern som inte satt där jag lämnade det. Gissar att det ligger i garaget. Kollar imorgon för nu skall vi bara mysa jag och lite.

3 kommentarer:

Anne sa...

Borta bra men hemma bäst! Vad härligt att ni haft det bra under julen :)
Nu har vi landat på dan före dan och sen är det nytt år igen.
Passar på att önska dig ett gott nytt år!
Kram kram

Anonym sa...

Gott Nytt År mina Älsklingar.
Momo

Russin sa...

Hej gumman..
Åhh vad roligt det vore att ses igen.. Tror inte vi har några direkta planer för nästa vecka.. vilken dag skulle passa dig? Vi skulle kunna ta en date på lek och buslandet med och äta lunch där tillsammans.?

Gott nytt år söta du.. kommer dina älsklingar hem nu till nyår ?

KRAM <3