torsdag, december 30

Fryser inne

Älsklingen är duktig på att tänka på vissa saker. Speciellt det där med att dra ner värmepumpen några grader när vi skall åka bort. Funderar allvarligt på hur många kronor vi sparat på det. Litens händer är iskalla och som vanligt vill han inte ha så mycket på som jag vill.

Vi kom ju hem igår kväll jag och liten och då hade vi 17 grader inne. Höjde pumpen direkt och när vi kom ner idag stod den på 18 grader. Dessa grader är som sagt i vardagsrummet som ligger helt vid värmepumpen.
Nu har jag och liten varit en tur till stan på diverse ärenden och nu på kvällen står den jäkla termomtern fortfarande på 18 grader. Det har gått upp en grad på ett dygn. Så efter helgen har vi de varma, sköna, pássande 21 tillbaka om det går som nu.

I matbutiken frågade liten efter godis. Han frågade lugnt och fint flera gånger men avslutade alltid med "nälla mamma" och huvudet lite på sned. Vem kan motstå det? Inte var det jag i alla fall så en påse godis fick följa med oss hem. Några bitar slank ner direkt men resten sparar vi till imorgon.

Ute har vi runt -6 grader och det är riktigt härligt. Har snöt lite idag med.

Kabeln till motorvärmaren skall som jag misstänkte ligga i garaget och där ligger den bra. Garaget har fryst eller nåt för jag får tusan i mig inte upp porten. Men nu är det i alla fall ingen som snor vår kabel och timer...

Inga kommentarer: