måndag, november 8

Sova...

Jag är inne i en period just nu där jag av olika anledningar inte får sova det jag behöver. Jag är en människa som är beroende av att jag får min sömn för att kunna fungera. Jag märker det på mitt humör och även fysiskt på min kropp när det blir för lite sömn under för lång tid.

Idag vaknade jag och trodde att jag var magsjuk. Var riktigt dålig men som tur är tror jag "bara" det är att jag är trött. Får ta tag i den biten så jag kan komma tillbaka stark snart igen.

Jag är inte den enda i familjen just nu som har fel sömnrytm. Hämtade ju hem älsklingen igår och han var totalt slut. Han hade sovit nästan hela vägen till där vi träffades (3 tim). Klockan var runt halv fem när jag hämtade honom. Sen hade han väldigt svårt att hålla ögonen öppna när vi körde våra två timmar hem. Efter lite bus med lillebror och en stund framför TV:n var det dags att gå och lägga sig för det var ju skoldag dagen efter. Han kom i säng runt nio. När jag försökte väcka honom strax före sju som vanligt var han helt borta. Han klarade inte av att vakna så han fick faktiskt sova.

Jag var beredd att låta honom sova till halv nio men han kom upp av sig själv och jag kunde lämna honom i skolan strax efter åtta. Han är så duktig min stora killen.

Gillar det inte men vet att det alltid blir så när han är hos sin pappa. Vill ju att de skall träffas men jag behöver nog prata lite med honom om det igen.


1 kommentar:

Stina sa...

Fy vad jobbigt när sömnen strular. Jag är också så beroende av att den funkar och det gör den inte här heller.
Ta hand om dig gumman. Kram Stina