fredag, oktober 29

Dåligt Electrolux

Min dammsugare har ju munstycket knäckt på och nu har jag ringt Electrolux för att höra vilket munstycke som passar min maskin.

Tyvärr, blev svaret. Det finns inget som passar din maskin. Du måste ersätta den med en helt ny sats av slang och munstycke och det kommer kosta, inkl. fakt, 820 kr. ???

Nu köpte jag min dammsugare 2004 och då kostade den ganska mycket. Det skulle vara en bra maskin och det har det varit. Nu eftersom det är en bra maskin som skall hålla länge tycker jag även de borde ha reservdelar man kan få tag på men det tycker inte de. DÅLIG SERVICE ELEKTROLUX. Hade jag köpt maskinen ett år senare så hade jag kunnat få ett nytt munstycke för 300 kr.

Mitt alternativ nu blir att köra en adapter för 150 kr, inkl. frakt, för att sedan kunna sätta på andra sorters munstycken (som måste köpas extra). Det skall inte vara lätt idag.

Så nu skall jag ner i källaren för att se om jag inte har kvar mitt gamla munstycke som jag tvivlar på. Surfa runt för att se om ingen annan säljer det billigare än Electrolux. Önska mig lycka till.

Inga kommentarer: