fredag, oktober 29

Oj, va, nej, phu

Vaknade av stora killens alarm på mobilen. Nu är jag inte ensam om att få oss upp. Måste bara kolla hans klocka för den skulle ringa 5 minuter efter min men ringde första gången 15 minuter före min. Som tur var kom han inte upp då utan först efter 20 minuter.

Ner och plocka fram frukost. AAhhh. Det är ju fredag idag. SOPOR? Snabbt och kolla om det var denna eller nästa vecka de tömmer. Shit denna veckan var det ju. Ut och kolla de andra tunnorna. Phu de har inte tömmt de ännu. I med det sista skräpet och sen ut med vår tunna på gatan. Suck. Jag klarade det. Nog för att det inte hade varit sån katastrof för vi har bara halv tunna varje gång de tömmer ändå så vi hade klarat oss 14 dagar till. Nu är den ute och det är skönt att få det gjort.

Vet inte om det var att jag var så stressad men det var inte så kallt ute. Fick ju rusa ut som jag var var i min korta morgonrock med nattlinne under. Tror ni inte jag möter en granne då. Han sa inget utan svarade bara snällt godmorgon tillbaka.

Nu har jag även varit nere och satt på en tvätt. Hoppas dagen fortsätter lika effektivt som den började.

1 kommentar:

Popprinsessan sa...

Ha ha, vaddå adrenalin direkt på morgonen?! Hoppas att energin kvarstår under dagen så att du får en riktigt effektiv dag! Själv borde jag sätta fart men får liksom inte igång den där energin... Får kanske sätta på lite hög, bra musik och rocka loss lite!

Kram!