torsdag, augusti 26

Högt ljud och lite nytt

Stora killen har kompisar hemma och fy vilket liv det är på de. Skickade hem de ganska tidigt för mitt huvud orkade inte med mer.

Var en tur till affären för mjölken tog slut till middagen. Efter lite mat var vi ute och lekte lite. Det var friskt och skönt väder. Liten lekte i sandlådan och jag läste min bok. Efter en stund hörde jag ett märkligt ljud. Det dundrade på ett annorluna sätt och jag kom precis i tid på vad det var som lät. Det var regnet som kom som en vägg. Såg det någon meter bort och fick kastat upp mig och liten på trappen under tak lagom till det bara öste ner. Ganska häftigt var det att se. Bara sekunder senare så hade vi varit helt dränkta även om det bara var 2 meter till taket. Vi stod kvar ute en bra stund och bara tittade.

Sen ville till och med liten gå in. Nu har vi bara sett lite film och slappat. Seg så här på kvällen.

Har inte hört något från älsklingen idag och hoppas allt är bra. Det var en lång natt och extra hård första dag då det var riktigt, riktigt dåligt väder hos de. Tror han sov hela hans pause och det är därför vi inget hört.

Var en tur till stan och hämtade ut mitt nya pass. Det gick fort. Var och ansökte om det i fredags och igår fick jag sms om att det var klart. Så skall det vara. När vi stod och väntade på vår tur kom det in två män som båda var blodiga i ansiktet. På den ena rann blodet från ett sår i huvudet. Obehagligt som bara D. De fick sitta och vänta för poliserna i tjänst var fullt upptagna med andra, som jag förstod, i samma ärende. Undra vad som är så viktigt att vuxna män slår varandra blodiga.

När vi ändå var i stan tog jag en tur igenom butikerna. Hittade riktigt fina saker idag. Två koftor/tröjor till liten och stor fick några långa och korta t-shirts samt en riktigt tuff skjorta (allt från Kappahl).


Inga kommentarer: