tisdag, juni 22

På bättringsväg

Känner mig lite bättre för varje dag som går. Idag är nästan allt halsont borta och jag återgår mer till att vara normal. Tyvärr tror jag att medicinen gör mig trött för fast solen skiner känner jag mig seg och stundtals lite matt.

Idag är en strålande fin dag ute och jag skall försöka ta till vara den så gott det går. Kanske blir det en lur med liten idag då jag först blev väckt av älsklingens mobil som ringde en trappa ner. Han gick upp tidigt igår för att lämna bilarna på verkstad och hade glömt stänga av alarmet. Han behöver en lättare jordbävning för att vakna så det blev jag som fick hämta den.

Blev ganska vaken av min plötsliga tur runt i huset men försökte ändå lägga mig en stund till. Kl var ju bara halv 8. Lyckades somna till en stund innan min mobil ringde. Det var hon jag skulle träffa idag som tyvärr fått förhinder och ville meddela detta.

Nu fick det vara nog. Nu kunde jag inte somna om igen. Det vara bara att inse det och gå upp. Det var ett tag sedan jag var uppe före halv 9. Ganska skönt att få en lugn och skön frukost för en gångs skull.

Tyvärr somnade jag sent igår och kommer bli trött men då kan jag bara lägga mig en stund och vila. Älsklingen är ju hemma nu och då blir det lite lättare med allt.

Inga kommentarer: