tisdag, maj 11

Effektiva Nilla

Sitter och surfar lite med en stor kopp te. Kvällsmyser efter en produktiv dag.

Fast jag tycker jag har så mycket som jag ligger efter med har jag kommit en god bit ikapp idag. En skön känsla som jag unnar mig att njuta av. Jag har kännt mig ovanligt lugn och harmonisk i allt kaos. Inte illa för att vara mig.

Liten sover och stor försöker. Han får stanna hemma denna veckan så han blir helt frisk. Vet ärligt inte helt vad som är fel med honom men dålig är han. Torsdag är helgdag och fredag är lovdag i skolan så det är bara imorgon onsdag han missar. Skall försöka komma förbi skolan och hämta hem lite läxa han kan jobba med hemma.

Har hört från flera klasskamrater att de är färdiga med rapporten men det är även flera som precis har börjat. Jag ligger någonstans i mitten av förloppet men eftersom jag är så petig kommer jag jobba med den helt in i det sista. Den börjar ta form nu i alla fall och det är lugnande.

På torsdag kommer en klasskamrat hit med sina barn. Vi skall försöka hjälpas åt med rapportena medans våra barn leker (som vi hoppas på). Pizza till lunch är bestämt. Kebabsallad till mig så klart. Måste hålla formen bäst jag kan innan loppet. Varit sjuk och sjuka barn så blir träningen lidande.

Jag måste sova gott på nätterna numera för jag är mycket piggare på dagarna. Behövs med allt jag vill göra.

1 kommentar:

lindet sa...

Hej!

Jag trillade in på din blogg och tänkte passa på att tipsa dig om mina tävlingar..
3 stycken som pågår, plus en minitävling=)
Kika gärna in och se ifall det är något för dig...
http://lindet.blogg.se

Ha en fortsatt fin dag!

Kram Lindet