fredag, april 16

Sjuk liten

Igår var en bra dag. Jag fick gjort en hel del av det jag behövde. Barnen var nöjda och glada. Vi var ute i den underbara kvällen och lekte. Liten cyklade lite helt själv på sin lilla trehjuling.

Tills kvällen kom och de skulle sova. Då kom det konstiga ljud från liten och han såg lite bekymrad ut. Tog med han på toa och han precis in så spydde han massor i handfatet. Han fick lite på armen och ville så duscha.

Klar och ren så var det dags igen. Då hade jag redan tagit fram en spann så han spydde i den. Han var så otroligt duktig. Mammas lilla ängel. Tömma och tvätta spannen så var det snart dags igen. Så höll på på några gånger. Han somnade lite emellan och efter ett tag fick han somna för natten. Lugnt och skönt.

Han sov gott hela natten. Värre var det med mig. Minsta lilla så rycker man till. Idag är han hemma med mig. Snälla grannen körde stora killen till skolan så liten fick sova. Sova gjorde han. Helt till 8.45 sov han. Nu har vi bara skrotat här hemma och han är slö men har inte dålig som tur är. Kan ha varit något han ätit.

Han har massor av små små röda prickar runt ögonen men det är troligen från när han tog i så igår.

Både jag och stora killen hade tid hos tandläkaren idag men den fick flyttas fram. Visste ju inte vad det var och ville inte riskera att smitta alla där. De har nog så mycket att göra som det är redan.

1 kommentar:

Mamma Russin sa...

hej gumman...

stackars lillemannen.. :( hoppas det bara "var nått" och inte magsjukan så ni övriga åker på det med..

så duktig lillemannen var och kräkas i hinken..

kramkram