onsdag, april 14

Första milen

Har precis kommit hem efter att jag varit ute på min löprunda. Har efter tips från grannen och med hjälp av jogg.se hittat nya rundor att springa.

Idag tänkte jag prova den som var bara lite längre än mina andra två men när jag kom till korset för den lite längre och den ännu lite längre nya rundan blev det den ännu lite längre rundan. Flåset var bra, benen gick och solen den strålade så underbart. Hela 10,13 km blev det. Inte nog med att jag lade till nästan 4 km så förbättrade jag min km-tim med. Det trodde jag aldrig och gissa om jag blev glad när jogg.se räknat ut det. Fan va jag är bra!!!

Ett litet minus är att jag har fått lite ont i min höft och behöver se över den snarast så det inte går för långt om det nu är nåt. Jag har inte helt gett upp om att kunna starta i Göteborgsvarvet den 22 maj. Efter idag så steg min förhoppning något får jag säga.

Nu lite mat, dusch, jobb innan det är dags att hämta hem mina kottar.

1 kommentar:

Popprinsessan sa...

Oj vad du är duktig med din löpning! Jag ska nog kolla den där sidan för lite inspiration till mina walking-rundor :-)