lördag, april 17

Plättfrukost

Har haft en riktigt lugn morgon. Precis som det skall vara. Visserligen blev jag väckt av en arg stor kille.

Kesoplättar med äpple, kanel och kardemumma. Det var riktigt gott och det blev över till lillemans lunch med. Vi åt de med vaniljyoghurt till. Mums.'

Nya grannarna har hållt på att flytta in hela dagen idag så det har varit mycket folk här.

När liten skulle sova packade jag honom i vagnen och gav mig av på en runda. Kom inte så långt innan vinden satte bom stopp för det. Fick kämpa mig fram i storm med vagnen som ett stort vindtält. Det blev ju lite träning av det med men inte helt som jag tänkt. Sista biten gick att springa så det gjorde jag. Som förväntat blev inte detta min bästa runda men jag genomförde den vädret till trots och det är bra.

Älsklingens båt ligger på varvet i Fredrikshamn för årlig service och genomgång. Som alltid blir det en del fest och gemensamma aktiviteter. I fredags var de ute på gokart och bowling. Då verkade det ganska lugnt men igår, då var det maskapsfest och rederiet bjöd på skaldjursbuffe och tapas. Till det blev det öl och vin mm. De har även fått sovmorgon till 10 idag. Eftersom min älskling nog är bland de sämsta i världen på att vakna när han skall tänkte jag vara snäll och omtänksam flickvän och ringa och hjälpa honom upp. Jo tack. Kan säga så mycket som att det var tur jag ringde och inte var där för att väcka honom .

Vet inte hur det gick sen för jag vågar inte ringa igen. Hoppas han mår bättre i alla fall.

Vi har varit i butiken och köpt lördagsgodis och det var gott men fy blä vad jag mår dåligt nu. Att man aldrig lär sig. Åt inte mycket men tillräckligt.

2 kommentarer:

Mamma Russin sa...

hej gumman..

jag har mailat dig om att du får registrera dig igen på min blogg.. :)

fyy då, var mannen "sjuk" eller? haha...

kramkram

Anne sa...

Yummi vilka goda plättar! Måste testa.
Aha, mannen kanske hade den "tunga mössan" på sig *fniss*
Hoppas att du får en härlig dag!
Kram