tisdag, april 27

En dålig start

Igår var en lite seg dag. Allt rullade på som vanligt. Jag var och gjorde en liten redovisning av resultat för några förskolelärare. Fick en del nyttig information av de med. Idag är det presentation för lärarna. Två omgångar då det är två olika skolor.

Efter "jobbet" igår gav jag mig glad och motiverad ut på en joggingrunda. Det började starkt och bra. Solen hade försvunnit och det blåste en god del men inget av det stoppade mitt glada humör. Kom halvvägs runt och då kändes benen väldigt stumma. Stannade och stretchade lite och sen var det kört. Benen ville inte springa ett enda steg till. Attans så trist när jag hade sånt lust och motivation.
Vad gör man? Det är bara att acceptera situationen och lyssna på kroppen. Det är inte värt att pressa den när den säger ifrån. Jag stoppade mp3 spelaren och promenerade hemåt samtidigt som jag njöt av naturen med all fin fågelsång och stillhet.

Det blev en god middag med lax och chilispenatsås. Superenkelt och väldigt gott. En dusch på det och så var jag helt färdigt. Skulle natta liten och somnade själv som en sten. Älsklingen gick och la sig senare så klart och ställde ingen klocka. Han kollade inte heller om jag fick ställt min nu när jag somnade före jag skulle. Självklart hade jag inte det och som tur var vaknade jag av mig själv 7:10.

Har en så stor och duktig kille så det var inga problem att hinna till skolan fast vi sov lite längre idag. Lilleman vaknade strax innna vi skulle åka så han fick följa med och lämna på skolan för hans pappa sov visst vidare (sover ännu).

Idag skall de fira lilleman på dagis så det var bra att jag arbetar hemma på förmiddagen. Annars hade han missat det. Nu fick jag i han frukost och lämnat honom i tid. Hoppas han får en bra uppvaktning.

Idag blir det tandläkaren för mig. Tappade ju en halv tand för en tid sedan och jag tycker inte den lagningen känns bra. Skall dit på kontroll för det.

Inga kommentarer: