söndag, mars 14

Söndagsmys


Vad tiden har försvunnit fort idag. Känns som jag precis vaknade men nej det är ju snart dags att lägga sig.

Stora killen studsade ur säng idag och var klädd på under 5 minuter. Han hade bestämt lekdag men en kompis och var ivrig till att få ringa henne. När han ringde var hon tyvärr hos en annan kompis och lekte. Jag uppmuntrade honom att ringa en annan och det gjorde. Kors så glad han blev när L var hos kompis nr 2 J och lekte. Nu fick han ju leka med båda på samma gång.

Han kom en en snabbis vid lunch och kastade i sig maten sen var han borta till 5. Lekdagen var inte slut utan de fortsatte bara hos oss till 6.

Det är så underbart att han har gulliga vänner och vill leka med de. Han har inte alltid velat leka med andra barn utan har mest valt att vara själv. Svårt för mamma att förstå men han trivdes bäst så då.

Till middag blev det lasagne för barnen som de gladeligen åt massor av båda killarna. Skönt det för liten har varit svår i maten den sista tiden när han inte varit i form. Själv gjorde jag en ny typ lasagne - chévrelasagn. Kors det var gott.

Jag gjorde två stora satser så nu har vi middag i morgon med. Jag älskar rester. De gör mitt liv så mycket lättare.

Efter maten tog lillkillen disken. Nästan allt kom rätt på sin plats i diskmaskinen med viss hjälp av storebror. Det skall börjas tidigt och han tycker det är kul.

Nu blir det lugnt och mys med killarna innan det är dags för de att sova. Skola och dagis imorgon.

Inga kommentarer: