måndag, mars 15

...


Måndag morgon. Barnen är redan på skolan och dagis.
Lilleman har varit "ledig" över två veckor så det var lite nervöst när jag skulle lämna honom. Det var jag som var nervös och helt utan anledning. Lilleman hade inte tid att ta av sig jackan en innan han rusade in till kompisarna för att se vad de gjort. Fick truga mig till en hejdå-kram.

Solen skiner på en blå himmel idag med och jag tänkte ta en promenad till dagis. Har ju så nära och vi hade tid. Det var en enda stor spegel av is på vägen. Tjockt, tjockt lager med skinande, blank och HAL is. Tur vi hade tid för jag tror nästan sniglarna kom före oss till dagis. Nu har jag provat det med. Imorgon blir det bilen. Säkrast så.

Nu blir det mer "jobb" för mig. Klurar och grubblar mest men det ingår visst i "jobbet".

Vi (eller jag) har nog kommit på en bra lösning med de besvärliga sofforna. Skall ordna det när älsklingen kommer hem och jag längtar. Äntligen blir det sista bra i mitt annars så fina vardagsrum.
Jag säger inget mer utan ni får tåla er tills älsklingen är hemma och det är klart så skall jag visa er i stället.

Kan inte låta bli att få lite vårkänslor när solen lyser så fint!

2 kommentarer:

Frida-FantastiskaMamman sa...

Vad skönt att han kände sig som hemma på en gång.....Åh vad spännande då ser jag fram emot resultatet..
Kramar<3

Popprinsessan sa...

Det ska bli spännande!