söndag, februari 7

Hjärnskakning?

Ett litet kort hej sen sängen.

Vi har varit hela helgen i Branäs med min härliga familj. Massor av skidor, god mat och trevligt sällskap. 

Min stora kille vet inga gränser för vad han vill och kan. En tuffing till hans mammas fasa. De har en stor luftkudde bakom ett hopp och det skulle han absolut testa. Tyvärr fick han inte upp farten och trillade på rygg och kanade över kanten. Han blev mest rädd och besviken tror jag men en mammas hjärta blir lite skakigt ändå. Han har klagat en del på huvudvärk men för övrigt varit bra. Nu ligger han i sin säng och sover. Jag tänker kolla honom under natten så allt är ok. 

Alla säger jag är överdrivet orolig och hönsig med mina barn men det gör mig inget. Det är ju min skatt och INGET får hända de om jag kan styra över det. 

Varför fick han hoppa undrar ni kanske. Det fanns massor av skydd runt hoppet och jag vill inte göra mina barn rädda för att jag är orolig. Själv är jag lite av en fegis med det mesta och jag vill försöka att inte begränsa de med min oro. 

Nu skall jag lägga mig inför en ny skoldag imorgon. Har mycket att ta igen efter sjukdom på barn och skidsemestern. Blir en tuff vecka men det får man ta ibland.

3 kommentarer:

Anne sa...

Det låter som om ni haft en bra helg tillsammans trots den lilla olyckan. Jag håller med dig om att man måste våga låta sina barn få prova sig fram (inom rimliga gränser) framgångar och färdigheter stärker både modet och självkänslan!
Hoppas att ni fåe en lika bra vecka!
Kram

Frida-Fantastiskamamman.blogg.se sa...

Vilken underbar helg ni verkar att ha haft. Att bara få komma iväg & rå om varandra betyder så mycket.
Att hämma sina barn är inte bra, men ibland är gränsen svår att dra för hur mycket man ska låta dem pröva på.
Hoppas att du & din familj mår bra & att dina studier rullar på.
Massor av kramar<3

Popprinsessan sa...

Jag tror också att jag kan vara lite hönsig ibland, men det är som du skriver, L är ju mitt allt och jag vill inte att hon ska råka illa ut. Det värsta som finns är när hon skadar sig eller är sjuk!

Jag hoppas att det gått bra att komma in i vardagsrutinerna igen efter vad som verkar vara en riktigt skön helg i Branäs!

Kram!