onsdag, januari 27

Så typiskt

När jag läste nyheterna på nätet såg jag det här. Varför skall det komma just idag? Idag är ju dagen då min älskling skall komma hem till oss igen. Han har en lång biltur hem från Norge och nästan helt till andra sidan av Sverige. 

Idag är det grupparbete i Rehabiliteringen och jag skulle önska att idag var en dag med studieuppehåll som vi kan ha i ganska ofta. Skulle vilja fixa i ordning lite här hemma innan älsklingen kommer. Det finns inte så mycket tid eller ork till det nu för tiden. 

På lördag skall älsklingen och grannen bygga en vägg i vårt sovrum så lilleman äntligen kan få ett eget rum. Det skall bli så skönt. Tror storebror längtar mest. Då kanske han kan få ha sitt rum lite mer i fred. Nu älskar lillebror att vara där. Tyvärr tror jag inte det blir så för det är delvis storebrors sällskap som lockar.

Nu skall jag få storebror ur den varma goa sängen och ner till det kalla köksbordet för frukost. Sen är det skola för honom och dagis för lillebror.

Själv drar jag till bibblan och pluggar.

1 kommentar:

Anne sa...

Morrn!
Usch vad jobbigt att veta att din man måste ut och åka på vägarna i det hemska oväder som ska komma. Det blir ju svårt att pusta ut innan han "har landat i huset" hos er.
Ska hålla tummarna för att det går bra!
Hoppas du får en bra dag med mycket plugg ;)
Kram