måndag, januari 25

Hemtenta

Så var jag äntligen klar med min hemtenta i sjukdomslära. Kanske inte det roligaste jag gjort men man lär sig alltid något. 

Vi fick en del frågor att svara på samt att vi skulle välja i en lista en sjukdom och skriva en berättelse om en person som haft den. Jag valde att skriva om min pappa som haft lymfom cancer. Idag fick vi till slut tid till att prata om det över telefon. Har försökt i flera dagar men med barn hemma hela tiden som kallar på uppmärksamhet har det inte varit lätt. 

Nu hoppas jag bara på att hon vi hade som lärare skall godkänna mig och att jag slipper mer i detta ämne. Imorgon börjar nästa ämne och det är skönt att kunna koncentrera sig om det. 

Jag var med lilleman och handlade in för veckan. Han var ganska trött när vi åkte dig men jag höll han vaken i bilen. Tydligen var han tröttare än jag trodde för han somnade i sätet i kundvagnen. Fick avsluta handlingen med en hand som höll hans huvud och den andra packade upp varor, betalade och packade i varorna i vagnen igen. Det gick faktiskt väldigt smidigt. Nästan lättare än när han är vaken och skall resa sig hela tiden och springa iväg. 

Inga kommentarer: