torsdag, januari 21

Ett år till

Då har man upplevt ännu ett år i sitt liv och födelsedagen är ju en liten bekräftelse på det. Helt ärligt så bryr jag mig inte ett dugg om min egen födelsedag längre. Det är bara en dag till i mitt liv. Det som betyder något för mig är min tid med mina barn, min skola, mitt hem, min familj, mina vänner. Helt enkelt det vardagliga som händer i mitt liv. Allt det där som gör att mitt liv är så bra som det är och just är MITT liv. 

Självklart finns det alltid saker man önskar eller drömmer om men så skall det även vara. Utan drömmar och mål skulle nog livet bli väldigt tomt.

När jag var liten skrev jag fina långa, långa listor både till födelsedagen och jul på saker jag ville ha. Nu har jag väldigt svårt att bara komma på en sak. Jag är nöjd med det jag har och det är en väldigt skön känsla. Skulle önska så många som möjligt fick känna så med. 

Nu skall jag gå och bara titta och njuta av mina barn som målar och leker så fint tillsammans.


2 kommentarer:

Popprinsessan sa...

GRATTIS, GRATTIS i efterskott!!!!
Härligt att du hittade din present, och vilken bra present sen då! Riktigt fint av din sambo att fixa en sån överraskning!!

Men jag är ju så nyfiken, vad sjutton hette butiken? ;-)

Och jag håller med dig om födelsedagar. Vi har slutat fira våra, eller, famijen firar lite med paket på sängen och så där, men vi har slutat med presenter från andra och har inga kalas eller något. Det är bara L som blir riktigt firad och jag har börjat planera hennes kommande 4-årskalas :-)

Hoppas att du får en skön helg!

Mamma Russin sa...

hej vännen..

GRATTIS i efterskott gumman.. usch så dålig jag är på att ämna en kommentar efter mig här.. sorry..

haha, vad lurig han är din man.. riktigt fin present du fick av han.. och det var spännande att följ om du skulle hitta till den överhuvudtaget.. hihi..

hur mår dina små killar nu ?

vi är frisk nu igen iaf, skönt och hoppas vi får vara frisk n u ett tag..

har du tid för en date snart, känner att det skulle vara så roligt.. jag och stina kan ta bilen och komma till er..

har du kvar mitt nummer kan du ju ringa nån dag om du har lust och tid..:)

KRAMEN