måndag, oktober 19

Hemtenta

Barnen är på skola/dagis. Solen skiner ute. Tvätten snurrar i maskin. Disken är gjord. Nu är det skola som gäller.

Jag har bänkar mig framför datorn och skall renskriva min hälsoekonomi hemtenta för att skicka in den idag. Har redan räknat allt men när jag skriver den igen får jag ju en extra koll på att jag gjort rätt.

Pratade lite med lillemans fröknar om de skador han fått. De försöker det de kan och det tvivlar jag inte på. De försöker se om det finns något mönster i hans beteende mm.
Det lustiga är att han gör det även om en vuxen står precis vid sidan av han eller ej.
Frågade om föräldrarna tar det allvarligt för det tvivlar jag på. De sa att de tar det allvarligt men jag tror inte helt på det. Har ju sett både mammas och pappas reaktioner med det. Kan ha förändrats för det var ett tag sedan sist. Hoppas.

Det är inte bara min kille som får märken heller utan andra barn är drabbade. Snart föräldramöte. Hoppas inte saken kommer upp men det blir intressant och se vilka de andra föräldrarna är.

Inga kommentarer: