tisdag, september 29

Skrap

När jag kom ner vid halv 7 idag såg jag grannen stå och skrapa bilen. Suck, redan. Nu är det 1,3 grader ute. Blir till att plocka in lite blommor snart. Har några jag vill prova ta in i källaren.

Igår var det då Ekonomistart och det var helt topp. Han är väldigt duktig och det märks att han vet vad han pratar om. Sen är han bra på att få oss icke ekonomer att förstå på vår nivå med.
Mycket skriva och räkna blev det igår. Huvudet var lite tomt när jag kom hem men jag var samtidigt på ett gott humör.

Tyvärr slutade vi åter igen lite tidigare. Fattar inte vad mina klasskamrater tänker med. De suckar och stönar. Frågar konstant när vi skall sluta. Igår blev resultatet av deras tjat att vi slutade 30 min tidigare. Vi hade då inte gått igenom det som var tänkt för dagen utan får flytta fram det.

Nu kunde jag inte vara tyst längre. De tar av MIN tid till att lära mig.
Jag gick fram till Tomas vår lärare och talade om att det är en klass som alltid vill sluta tidigt. Han förstod vad jag menade och sa att han inte skulle sluta allt för tidigt de andra dagarna.

Ekonomi är ju ett så stort ämne och vi har BARA det i 4 dagar. Måste ju utnyttja möjligheten till frågor för sjutton.

Nu är det snart dags för dag två i alla fall och jag ser så fram emot det. Laddar väskan idag med massor av enerig. Både i fast och flytande form.

1 kommentar:

Anne sa...

Åh jag förstår vad du menar! Ibland undrar man varför en del söker sig till olika utbildningar när de inte verkar vilja satsa det som krävs för att klara utbildningen! Knasigt...
Hoppas att du har haft en bra dag! Kram