tisdag, september 15

Lagar mat

Kikätorna står i ugnen, äggen kokar på spisen, barnen sover och jag har en lugn stund för mig själv med min kopp te.

Just nu lagar jag en lätt lunch samtidigt som jag äter frukost. Det blev tyvärr inga rester igår.

Igår såg vi filmen De ofrivilliga. En svensk film om att ta ställning. Den var bra men samtidigt väldigt jobbig och mycket pinsam. Fanns mycket att diskutera efteråt.

På eftermiddagen hade vi besök av Victoria som drivet nyföretagarcentrum i Katrineholm. Där blev det mycket att fundera på men samtidigt väldigt mycket bra råd och information. Ser fram emot när skolan slutar men samtidigt är man ju självklart nervös. Hur skall det gå? Kommer jag få några uppdrag? Kommer jag komma ihåg allt? Många tankar men samtidigt tror jag det är bra att tänka efter lite.

1 kommentar:

Lotta sa...

Den har jag nog inte sett.
Förstår att oron finns för livet efter skolan...
HUr länge har du kvar?
Kramen