tisdag, september 8

Hemstudie

"ledig" från skolan idag. Har inget uttalat vi skall göra men jag har några böcker som behöver läsas och det tar lite tid för mig.

Snart är det dags för ett nytt projekt med. Snart kanske inte man kan kalla det rent tidsmässigt men 9 veckor går fortare än man tror. Bäst att börja förbereda så mycket jag kan.

Fick tag på boken jag sökt som inte fanns inne. Det finns ett tryckeri i stan som trycker böcker för Prevent. Snacka om tur. Så idag var jag förbi där och hämtade boken. Passade på att ta den vi skall ha till näst, nästa kurs med när jag ändå var där.

Nu har jag fastnat lite i mitt skolarbete hemma. Får ta mig en runda i spåret och rensa huvudet lite. Sätta igång kroppen och knoppen behövs.

Solen skiner och det är en härlig dag

1 kommentar:

Lotta sa...

japp!
Planering och framförhållning är A och O när det gäller pluggande.
...om jag minns rätt =D
Kramen