måndag, augusti 24

Nattvak

Det var en orolig natt i vårt hus.
Stora killen kunde inte somna. Han låg och vände sig tills jag skulle lägga mig vid elva. Då hade han ännu inte somnat men somnade strax efter. Sen vaknade han till i natt vid halv3 och kom in till mig. Jag tror han vaknade av att han var kall. Sen blev det inte fler gånger på honom.

Lilleman var tvungen att fylla blöjan vid 4 tiden och vaknade till när jag bytte den. Sen hade han svårt att somna. Var vaken över en timme. Nu sover han och vaknar inte av att jag går runt och rotar i rummet. Då är han riktigt TRÖTT. Han är annars väldigt lättväckt.

Det var meningen att han skulle tidigt till dagis idag och äta frukost där för första gången. Såg inte helt vittsen med att väcka honom när jag är ledig och inte måste lämna han tidigt. Så nu sover han och kommer senare till dagis.

Min lista på saker att göra idag är lång. Mycket jag mest vill få gjort så det är egentligen inte så stressigt idag. Bara skönt att ha det gjort innan min skola börjar och innan älsklingen kommer hem.

Jag skall i alla fall få färgat och plockat min bryn och fransar. Det var evigheter sedan och jag har ingen färg alls kvar. Ser ut som jag inte har några ögonbryn om jag inte färgar de. Skall bli skönt att få fixat det igen.

1 kommentar:

Anne sa...

Oj då är du trött idag.
Lite vardagslyx i tillvaron är ju aldrig fel! Det enda jag behöver färga är alla de där förbannade gråa hår som dyker upp, grrr *ler*
ha det bäst! Kram