tisdag, juli 21

Omvänd ordning

Lilleman somnade plötsligt och fort i min famn när vi kramades strax före 11. Det var lite tidigt men men. När man är liten och trött får man sova enligt mamma.

Han sov lite över en timme. Jag passade på att skriva listorna för dagens inköp. Lungt och skönt.
Nu har vi det vi behöver resten av veckan. Det är så skönt att behöva fundera över mat och handla varje dag. Sparar så mycket med det. Kan starkt rekommendera det till ALLA. Det tar lite tid att sätta ihop en matsedel men när man har gjort det några gånger får man rutin på det med och det går lättare.

Lilleman sover igen. Vi var inte hemma länge innan han somnade igen. Trött kille idag. Jag skall slänga upp benen i soffan och slappa framför TV:n.

När lilleman vaknar tänker vi inviga de nya regnkläderna och testa de i sandlådan. Han får kladda och leka så mycket han har lust. Jag har några blommor som mer ligger än står fint i rabatten och de behöver min hjälp. Skall försöka knyta upp de på något sätt. Just de blommorna är så speciella för de är 1åriga och tål ABSOLUT INTE frost sa de när jag köpte de FÖRRA året. Tur att jag inte grävde upp de som jag tänkt utan lät de stå. Nu är det massor med blommor på de igen.

1 kommentar:

LOtta sa...

Hoppas ni fick en skön stund ute.
Bra att ni inte låter vädret stoppa er.
Det är svårt det där med blommor.
Jag har noll koll och gör lite som jag känner för.
När de är fula klipper jag ner dom.
=)
Kanske dödar jag några på det viset???
Kramen