lördag, juli 25

Mord och Ny vänskap

Vår dag igår var underbar igen. Vi verkligen njuter.
Det dåliga vädret de förutsett kom aldrig hit och det är vi glada för. Igår var en ny ute-hela-dagen-dag.
Vi gick och köpte en cykel till storebror som nu står i garaget och väntar på att han skall komma hem.
Lilleman sov gott och länge i den "nya" vagnen och jag fick planterat om lite blommor jag velat göra LÄNGE och rensa massor med ogräs som invaderat vår tomt.
Denna kamp pågick precis bevid där jag var och rensade. Det blev en pause kan jag säga. Visste inte vi hade aktivt mördande spindlar på tomten.

När lilleman vaknade gick vi över och lekte med nya kompisen Bianca. Hon är söt som en docka. Tillsammans är de så gulliga. Hon tar lilleman i hand hela tiden och han förljer snällt med. Syns att de trivs ihop. Vi var säkert där över 1 timme och lekte. Mysigt.

Senare när jag fick sköljt av mig all jord och svett blevdet en impulsiv tur tiill Rean på InterSport. Lilleman stannade kvar hemma hos grannen. Det var första gången han var själv hos de men det gick hur bra som helst (förutom en lampa).

Det blev "bara" en sportbehå till mig och en tuff T-shirt till stora killen.

Som sagt. Dagen igår var helt underbar. Det skall dagen bli idag med.

4 kommentarer:

Frida sa...

Vad härligt att du trivs med livet gumman, hoppas att det får fortsätta..
Pussar<3

Mamma russin sa...

.. så sött litet kärlekspar där bakom buskarna.. hihi..

svar: ja det vore trevlig och gott med lite grillning.. tror att det är då gubben har semester så det kan vi säkert få till nån dag/kväll...:)

kram söta..

Anne sa...

Så söta de är tillsammans! Härligt!
Livet leker och det är så skönt att läsa när du skriver! Det ger energi ;)
Ha det bäst! Kram

Anne sa...

Så söta de är tillsammans! Härligt!
Livet leker och det är så skönt att läsa när du skriver! Det ger energi ;)
Ha det bäst! Kram