fredag, juli 24

Lycklig!

Åter en härlig dag. Jag måste gjort något bra för att ha fått detta underbara liv. Kan inte annat än vara tacksam.

Igår svarade jag på en undersökning och till sist var det en fråga: Om du vann 1 miljon vad skulle du göra då?
Vad skulle jag göra. Det första var att jag skulle betala av lån och åka på en resa med min familj. Sen kom jag inte på något så speciellt mer. Klart att man vill köpa lite nya kläder, klä om soffan och lite sånt men det är inte så viktigt heller. Jag kom fram till att jag är väldigt nöjd med mitt liv och det är en skön tanke.

Har kommit nästan tillbaka där jag vill vara med vår kost. Nu fattas bara motionen men den är snart där med. Jag har fortfarande kvar min önskan om att springa Göteborgsvarvet minst en gång och det SKALL jag göra. Förhoppningsvis redan nästa år om det vill sig.

Var bra igång förut och tänkte passa på att klippa gräset. Gick först över och skulle låna en bättre gräsklippare av grannen men fick inte upp dörren (jag är husvakt och har nyckel. Har frågat och jag får låna den). Skit samma tänkte jag. Får bara ta våran egna elklippare då. Hittar inte sladden. Älsklingen har lagt den på ett "bra" ställe som för mig tydligen inte är logiskt. Så nu sitter jag här i mitt andra vardagsrum på framsidan och filosoferar. Lilleman sover i vagnen.

Blir nog ingen marknad idag. Kanske imorgon.

6 kommentarer:

Anki Sundin sa...

Hej Pernilla!

Tack för ditt besök på bloggen.

Vilken härlig blogg du har! Jag smålog när jag läste ditt inlägg om gräsklipparen. Du borde ha en solstyrd "trilobit" - den sköter gräsklippningen själv och verkar nöjd med det. Och så är det lite roligt att titta på dem också.

Må så gott!
Hälsningar
Anki

Lotta sa...

Vilken tur du hade som slapp det urtrista klippagräsmattanjobbet!

Om du vann en miljon skulle du ju kunna köpa en ny soffa istället för att klä om.
Jag är verkligen i behov av en ny soffa. Står så högt upp på min önskelista.
Kramen

Frida sa...

Visst är det skönt när livet känns så bra som det kan vara....
Du är väl alltid duktig med kosten gumman!?
Ha en skön kväll & hoppas att lilleman sover bra i natt oxå.
Kramar<3

Mor Penna sa...

Nu har jag publicerat ditt husmorstips samt länkat hit till din fina blogg.
Tack för att du var med och tävlade :-)

Anne sa...

Morrn!
Dagens semester aktivitet blir grillparty hos svärmor på Dragsö med bad! Senare ikväll blir det gatufest här hemma på gatan med alla grannar! Jättekul! Så nu är vi beroende av vädret känner jag ;)
Hoppas att du får en alldeles underbar dag med de dina.
Kram kram

Mamma russin sa...

hej vännen...

underbart att känna sig så lycklig!!
hur har du det till veckan som kommer?? kanske kan vi ses??

kram