lördag, juli 25

Malmamarken och sol

Kan det bli bättre. Vi har haft en ny sommardag. Helt underbart. Vi njutet till fullo jag och lilleman. Total lycka hade det varit om de två andra killarna hade varit hemma med men vi klagar inte ändå.

Hade mys och lite utelek fram till lunch. Sen bar det av till marknaden. Hade planerat det så att lilleman skulle sova på marknaden men nu var det kö dit ganska länge så då sov han klart i bilen innan vi kom fram. Det gick väldigt bra ändå. Han satt så snällt och tyst i vagnen. Det var mycket folk att titta på.

Jag tycker det är kul att gå på marknader men urvalet är ganska skit. Mest kopior crocks och väskor. Jag fick köpt en fin vaxduk till bordet ute på altan. Det har jag önskat länge. Sen blev det en liten påse popcorn och så var det bra. Avskyr att köpa bara för att köpa. Tänker oftast noga igenom om jag behöver det eller om det skulle passa bra där jag tänkt det.

Grannarna som jag varit husvakt för kom hemrullandes med husvagnen redan idag. Väntade de hem först imorgon men de var visst less på allt regn. Regn??? Då skulle de varit hemma för här har varit så fint så gott som hela veckan.

Lilleman äter sen middag och sen blir det ett bad före sängen.

1 kommentar:

Lotta sa...

Skoj med marknad.
Man kommer ju sällan hem helt tomhänt, även om det är mest skräp.

Lyckans er som haft så fint väder.

Kramen