fredag, juni 5

Var har det egna ansvaret tagit vägen?

Droppen kom i fredags eftermiddag. Efter sista fikat runt halv 2 var halva klassen borta. Vädret var fint, vi gick i skolan en fredag mm. Vår lärare tyckte inte det gick att fortsätta undervisningen så hon beslutade att vi bara skulle avsluta. Det är så jä..a irriterande. Vi har 6 dagar med stress och stresshantering. Det är ju ingen tid egentligen för att lära sig ett ämne.

Jag går en KY-utbildning på 80p - 2 år. Mina klasskamrater har ,som jag, valt denna kurs själva, av egen fri vilja. Vi går normalt bara tre dagar i veckan. Kan man då inte ha tid att vara där? Jag fattar det inte. Det är över mitt förstånd. Varför går man då denna egenvalda utbildning?

När de så är där så är det mycke klagomål. Fel på lärarna. Dåligt upplägg på undervisningen. Irrelevant ämne.
Vad tror de? Skulle det inte finnas någon koppling till kommande yrke skulle de ju inte ha med det i kursen.
När de har sådan inställning påverkar det oss som vill lära oss något och få ut så mycket som möjligt. Lärarna blir lite tystare. Klart de undrar vad som händer.

Idag kom så vår studiehanledare in och pratade lite med klassen om eget ansvar och förhållningssätt. Det behövdes men jag är tveksam till om det hjälper. Hoppas verkligen det.

Inga kommentarer: