lördag, juni 6

Uppe före tuppen

Lördag och ledigt. Då vaknar lilleman tidigare än vanligt. 05.47. Med tanke på att jag somnade vid 01 i natt så är jag inte helt happy med att vara uppe just nu. Har till och med ont i huvudet. Försökte tala om för älsklingen att jag är hur trött som helst idag men det hjälpte inte. Upp kom så mamma och lilleman.

Vi har ju besök av svärmor som får sova i källaren. Tyvärr finns det ingen dörr ner till det rummet så hon vaknade med. Nu är vi 3 st uppe.

Termometern visar på ynka 4.4 grader. Det skall inte vara så i min värld. Det skall vara sol och varmt.

Idag är det sammandrag med stora killens fotboll. Då blir det flera matcher på rad. Denna gången är det hemmamatcher så det är skönt. För övrigt har vi inga planer för dagen. Tar det lugnt och umgås blir det säkert.

3 kommentarer:

Mamma Russin sa...

god morgon vännen..:)

vi hade kallt och rusk här på morgonen med, men nu kommer solen och det finns chans till en strålade dag..:) skönt.. så jag och stina ska u och leka innan jag börjar jobba 17,00..

att schemalägga inlägg för publicering var bus enkelt.. längst ner på din sida när du är i instrumentpanelen finns en länk som heter prova i blogger.. klicka på den.. då kommer det upp en lite ruta att bocka i höst upp där det står - andvänd blogger på prov.. bocka i den och sedan skriver du ditt inlägg som vanligt.. innan du publicerar det så trycker du längst ner på alternativ på inlägg.. och pluttar i planerad tid och skriver in din aktuella tid.. mycket rörig förklaring, du kanske redan kan detta med..:) men det kan vara kul att kunna kanske..:)

Ha det bäst idag.. kram

Anonym sa...

Godmorgon gumman!

Hoppas att du på ngt vis hinner vila lite under dagen, man orkar inte riktigt med utan sömn!

Och visst är det kallt *brrr* Här skiner förvisso solen just nu men det är ändå ingen värme.
Jag vill ha sommar nu :-)

Ta hand om dig och tack för din fina kommentar hos mig!

KRAMAR!
//Jessica

Robin sa...

Hoppas du fixar en bra vecka, o jag tror du kan med all din nya energi. Hälsa Sigrid från oss.
Pappa