tisdag, maj 19

Trött för tidigt

Kors så trött jag är. Ögonen går i kors och huvudet snurrar. Det är kanske inte så konstigt med tanke på att jag sov 3 timmar i natt och har varit i skolan mellan 8.30-16.15. Hem och ta hand om barn, handla, förbereda maten. Skall snart lägga barn och plocka undan lite i kaosets hus. Hoppas jag kan stå på benen så länge att jag hinner det som behövs. Tror inte det men...

Varför lägger lägger jag mig inte tidigare kanske många tänker. 
Badkaret kom igår och skulle ner i källaren. Det drog ut på tiden och klockan blev mycket. Middag fanns det inte tid till så det blev till att äta lite. Hade 30 något sidor som skulle läsas till idag och det tar lite tid när man läser Utvecklingspsykologi och skall förstå det man läser.
När jag så kom i säng kunde jag inte sova. För många tankar som rusade i huvudet. Lillkillen vaknade och skulle absolut ha bröstet så det var en kamp som drog ut på tiden. Somnade så 03.20. Klockan ringde 06.25 för att gå upp och ordna sig för skolan.
Så blir det ibland och det går även om det kan kännas väldigt tungt. Imorgon åker älsklingen på jobb så då får jag kanske sova lite igen.

1 kommentar:

Frida sa...

Hej Vännen!!!
Ja VARFÖR gör vi allt detta....varför tar vi inte bättre hand om oss själva???
Hoppas att du lägger dig i tid ikväll iaf så att du får sova lite längre imorron..
Pussar & Kramar<3