lördag, maj 23

Gnäll och kläng ålder eller?

Vet inte om det är omställningen från att sluta amma eller om han bara har kommit till en sådan ålder men just nu får jag INGET gjort. Lilleman gnäller och vill bara bli buren hela tiden. Med en kille på nästan 10 kg på armen så blir det inte mycket gjort. Försöker bädda rent i sängen men är inte färdig. Började för 1 tim sedan.

Sen är det all tvätt som skall hängas. Det går ok men det hade varit skönt men en torktumlare till alla uderkläder, handdukar mm. Det så lång tid att hänga varje strumpa för sig och torktiden är längre. Vill få det gjort och bli klar med det.

Jag har en torktumlare men kan inte använda den. Den är inkopplad och allt men order är att jag skall passa den första gången jag använder den och det är inte ett alternativ. Stå i källaren 1 tim och kolla torktumlare i all smuts och rot med en gnällig, klängig kille funkar inte för mig i alla fall så det blir till att hänga strumpa för strumpa på stativ.

Blev lite surt inlägg men ibland måste man bara få skriva av sig. Det ordnar sig oftast och säkert den här gången med...

Nu tillbaka till tvätt, gnäll mm mm mm mm mm

2 kommentarer:

Frida sa...

Ja du som mamma måset man ha 100 projekt i gång samtidigt...
Haha ja att stå i en källare i 1 timme är inget alternativ..
Hoppas att du får en liten stund i lugn & ro iaf..
Puss<3

Lotta sa...

Jag hänger oxå all våran tvätt.
Lite jobbigt och tidsödande men jag tror att kläderna slits mindre, och det är ju bra.
Men blä för att stå i källaren mitt i vintern när det är kallt. Då önskar jag mig ofta en tumlare.
Kram