fredag, april 24

Olika planeter

Ibland undrar jag vilken planet jag tillhör. Idag känns det som jag inte är här på riktigt. Känns som jag sitter ovanför och bara ser på utan att kunna göra nåt. Inte en skön kännsla. Huset förfaller, jag förfaller. Barnen känner av det och är gnälliga. Alla har nog sådanna dar ibland och jag var bara tvungen att få det ur mig. Imorgon blir en kanondag...

När min älskling kommer hem från jobb är det meningen att han skall ta O på nätterna för att han skall sluta amma helt. Jag hoppas verkligen han klarar det och att det går bra men känner mig lite osäker. Måtte det bara gå.
Nån som har några bra tips och råd inför kommande kamp?

2 kommentarer:

Lotta sa...

Vet du att min syster slutade faktiskt att amma i tisdags.
Vet inte riktigt hur hon gjorde, men hon var nog väldigt bestämd. Hennes dotter var sugen och försökte i ett par dagar. Men nu när vi var där idag så sa hon att det var som om dottern glömt bort amningen. Det var liksom över. Så snabbt och lätt.
Men att mannen tar sonen på kvällar och ev. nätter är nog smart.
Kram

Frida sa...

Hej Vännen!!
Ni kommer att klara av det jättebra det lovar jag. Ammar du fortfarande på dagarna?? Isåna fall får du trappa ner med det successivt & sen ta nätterna. Äter han flera ggr eller bara en gång. Jag har trappat av föör att sen sluta helt på nätterna, sen har det varit ungefär en veckas kämpande så har det fungerat. Sänder alla varma kramar jag har till dig & hoppas att morgondagen blir bättre....
Massor av kramar<3