fredag, april 3

Ny dag. Glöm det som var

God morgon!
Vi startar om på nytt idag. Igår var inte den bästa dagen. Inget gick som planerat och jag fick inget gjort av det jag ville.
Telefonen la av. Det tog hela förmiddagen att lösa. Elektrikern skulle komma under tiden efter avtal om nån gång på förmiddagen. Kom inte då utan ringde kl 1 när jag stod i dörren på väg ut med barnen i det fina vädret. Det var bara att hämta stora killen, hem och in igen. Trist.
Han fick fixat det som skulle fixas och det gick fort. Bra att ha det ur världen.
Åt en god luch och tog sedan en promenad. C skulle till kören och sjunga. Lämnade honom där, hem hänga tvätt som inte blev tid till innan. Packade lillkillen i bilen, hämtade C, lämnade C hos en kompis. NU skulle jag få åka och köpa fina blommor till framsidan. Stannade till och drog ner rutan för att säga nåt till C. Klart, då kör vi? Rutan vill inte gå upp. Ser lite konstig ut. Shit, den har hopppat snett. Det var bara hem och knacka på hos grannen. Kan han vara så snäll och se på min ruta? Det gjorde han och senare även 4 till. Det tog nästan 2 timmar och då fick de loss rutan så de kunde ta upp den men de fick tejpa fast den. Hissen är sönder och måste bytas.
Som ni förstår blev det inga blommor igår heller. Det är inte meningen tydligen.

Idag hinner jag inte för då skall jag planera vår lilla resa. Vi tänker åka och hälsa på J på båten några dar. Stanna inom mormor och Hagge på vägen en snabbis.

1 kommentar:

Mamma Russin sa...

oj det låter som det inte var något vidare igår.. :(
åh ska ni åka båt i helgen.. mysigt för er.. det måste killarna gilla va??
stinas farmor jobbar som bvc sköterska här i ö-o fast på en annan bvc än vi går till och dom har inte fått in de nya D dropparna heller.. men vår bvc har dom som tur är..
ha det gått kramkram