torsdag, april 2

Är det lov???

Går inte in i detalj på vad jag är irriterade på men rent allmänt tycker jag att det jag har upplevt idag är mer regel än undantag tyvärr.

Så fort man har nåt ärende gällande statliga eller kommunala instanser får man snällt vänta, sitta i kö, ringa på nytt...
Jag är inte ensam om att tycka så här det vet jag. Behöver inte gå långt för att få höra fler historier.

Hur går det ann? Skall det behöva vara så svårt, krångligt med allt? Har de inte haft tillräckligt med tid för skapa ett fungerande, hållbart system? Kan det vara så att de sätter fel person på fel plats. Är det verkligen de rätta som skapar rutinerna? Man måste ju bara undra.

Hur skulle det vara om jag skötte mig och mitt så. Skulle barnen må bra? Skulle de få mat, kläder på sina kroppar, bli aktiverade??? Hur skulle vårt hem se ut? Skulle tvätten bli tvättad eller skulle den hinna ruttna? Vem skulle handla mat, laga mat?

??? Frågorn är många men det finns inga svar. De gör som de vill. Man kan inte stämma de för vem skulle dömma i det målet? Man får bara fortsätta vänta, sitta i kö, ringa på nytt... och samtidigt andas för att inte tappa humöret. Mycket kan de göra men det skall de inte få ta ifrån mig.

Inga kommentarer: