fredag, april 17

När inte ens teknikern får till det...

Vi har bredbandstelefoni här hemma eller rättare sagt skall ha det. För tillfället fungerar det inte. Har inte gjort det på ca 2 veckor. Så för tillfället är hemtelefonen vidarekopplad till min mobil. I tisdags fick en ny telefonadapter för den gamla skulle vara sönder. Ringde till Telia för att aktivera den men de fick inte igång den heller. Så idag kom en av deras tekniker ut (gratis, så generöst) och han fick inte till det heller. Gjorde inget som inte vi kunde gjort själva. Han hade inga nya delar med sig för att testa med heller. Vad är vittsen med besöket då kan man undra. Nu får vi vänta på att det skall komma en till ny adapter i posten som vi skall ringa och aktivera. Hoppas det fungar då. Det är ju inte helt gratis att ha vidarekopplat heller fast nu vet de flesta om det och ringer direkt till min mobil.

Har haft sovmorgon efter att aggerat napp i natt. Behövdes men finns ingen tid till. Vi skall ju packa och åka till mormor idag.

Lilleman ligger och sover på altan. Älsklingen steker bacon och ägg till sig själv. Jag har redan ätit min gröt.

Nu får det bli som älsklingen säger "eld i röven" på oss om vi skall komma ner i någorlunda tid. Har 4-5 timmar i bilen dit.

Får se om jag hinner skriva i helgen. Tiden går vanligtvis fort men när man är borta så är det som den rusar extra fort förbi.

Önskar alla en underbar helg. Det skall vi ha.

2 kommentarer:

Frida sa...

Kör försiktigt & ha en jättemysig helg hos mormor.... Njut av ledigheten!
Kram & Puss<3

Lotta sa...

Skönt att resa bort.
För er alltså.
Skulle oxå vilja ha nånatt resa och hälsa på.
Jag har haft det bra, men är glad att vara hemma och kunna sitta lite vid datorn.
Kram