måndag, april 13

Barnsånger

Nu har jag lagt minsteman. Jag fick dra flera olika sånger till vi hittade en som passade i kväll. Det blev lite Ida, Emil, Imse vimse spindel, I ett hus..., 10 små indianer, Pippi, Bä bä vita lam och många fler. Kan en del när man börjar men många av de blir lite konstiga för texten sitter si så där. Borde kanske göra en uppdatering på den biten innan han börjar sjunga själv.
Nu skall också sägas att jag sjunger heldre än bra men bryr mig inte om det. Älskar musik och vill att mina barn skall få det med sig.
Min stora kille brukade säga när han blev lite större och började prata lite att: Schhh mamma, inte sjunga. Han ville ha saga i stället. Nu bryr han sig inte utan vill ofta lyssan på den där sången jag alltid sjöng när han skulle sova. Då menar han; När trollmor har lagt sina 11 små troll.
Lilleman tycker nog bäst om: I ett hus i skogens slut...

Sjunger ni för era barn och vad sjunger ni då?

2 kommentarer:

Susan sa...

Mina barn ÄLSKAR dans, sång och musik så här sjungs och dansas det ofta=) Eliott är en hejjare på alla barnsånger och sjunger hur mycket som helst varje dag. Stella är i och för sig mer åt danshållet...som mor sin=)

Kramar

Mamma Russin sa...

ooo ja... här sjunger vi både "hitta på sånger" och riktiga sånger.. :)