tisdag, mars 24

Odning och reda på pengarna

För några veckor sedan startade projektet ordna ekonomin och idag blev det så gott som färdigt. Vi har ändrat avtal på elen, kabel-TV leverantör och idag var vi på den nya banken och skrev på papper om överföring. Det känns skönt att ha det gjort. Pengar att spara samt bättre koll på allt.
Det nya projektet som startade idag med är att se över våra försäkringar och testamenten. Det projektet får en månads behandlingstid innan det skall vara avslutat.

I övrigt har vi köpt nya utemöbler till entren och balkongen. Inte helt väder för sånt när det är vitt ute och mer snö väntas men det var ett bra erbjudande och snart är våren här.
Längtar lite tills jag kan sitta i min nya fotölj på balkong på kvällen när solen går ner och läsa en bra bok.

Sista kvällen innan J åker på jobb. Känns alltid lite olustig men jag vet att allt går bra. Behöver bara lite tid första dagen på att ställa om sig. När han kommer hem igen är det påsk. Vi har inga planer och kommer nog bara vara hemma och ta det lugnt.
Vad skall ni göra i påsk?

1 kommentar:

Mamma Russin sa...

God morgon vännen..:)

sitta på ballkongen på kvällen med en bra bok låter toppen..:) gud så jag längtar till sommaren.. men nej mera snö..:(

vad ska ni göra idag då? är ni frisk nu eller? vi tänkte fara till ikea och kolla lite jag och stina..:)

kramkram