söndag, mars 29

Earth Hour i all ära. Fick en tankeställare till.

Igår kväll släckte vi ner alla lampor och även TVn. Tände massor med levande ljus och hade det hur mysigt som helst.

Idag har jag funderat lite på gårdagen. Inte nog med att vi gjorde en insatts för vår miljö. I dagens stressade samhälle med alla måsten är detta ett bra sätt att helt logga av från allt tvång vi lägger på oss och bara vara.
Hur ofta tar man sig den tiden att bara vara med sig själv och sina nära. Jag vet att jag inte gör det utan har hela tiden nåt i huvudet som jag måste göra, vill göra, borde göra.

Så från och med igår blir det en ny Earth Hour en gång i månaden här hos oss i det lilla röda huset med de vita knutarna.

Nån mer som kände samma sak???

1 kommentar:

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Låter toppen!! Man få laga earth hour typ varje lördag *hi hi*

Nuhar jag suttit ute & njutit solen i 3 timmar *underbart ska jag lova*

Ha en skön dag vidare