torsdag, maj 26

Full rulle

Idag har tiden rusat förbi. Har inte helt fått gjort allt jag tänkt men så är det ofta. Får bara försöka bättre imorgon.

Utvecklingssamtal med stora killen. Det gick ok. Lärarna är väldigt bra men han har flera och de andra kan jag inte säga detsamma om. I musik fick vi ett svar denna gången i alla fall men det var mest en lista på vad de gjort i klassen under året som gått. Det hon sa om min son ställer jag mig väldigt frågande till. Det var ett standardsvar som man lämnar när man inget har att säga. Detsamma gällde läraren i idrott. Nästan värre där. Det ytterligare en kontakt med rektorn. Så får det absolut inte vara. Det som är värre är att de har fått råd och rekommendationer men "missat" de helt. Hoppas sånt blir bättre på nya skolan.

Det är flera föräldrar som får samma svar men det är ingen annan som reagerar. Förstår inte varför man inte är engagerad i sina barn. Det är egentligen inte mycket som krävs. Inte konstigt att det finns ungdomar som spårar ur.

Innan möte var jag och liten en tur till stan och verkstaden igen, igen. Inte på min to-do-list men blir mitt problem så då får jag bara göra det själv.

Visst var där en oljeläcka fortfarande. Ny tid och in igen för reparation. Suck vad trist att behöva lägga all denna extra tid på sånt. Allt tar extra tid med när jag är ensam med det måste ju blir gjort så... Nu har lite dessutom slutat på dagis så då får han snällt följa med på ALLT.

Solen har lyst fint på oss idag. Det behövs när man rusar runt.

Inga kommentarer: