måndag, april 6

En dag i Larvik


Båten ligger till kaj hela dagen så jag och lillkillen passade på att åka upp till köpcentrat här i Larvik. Det är inte det största men vi fick nåt att göra. Älsklingen skulle ju jobba hela dagen så vi var för oss själva. Köpte nya sockar och moccasiner till lilleman. Ett par regnbyxor blev det med. De var på 70% och de kan behövas i sandlådan. Annars blev det inte så mycket mer.

Jag fick en ny T-shirt och en klänning igår när vi var i tax-freen. J har ju 20% på alla kläder så det blir en del billigare. De har inte så himla mycket kläder men jag hittar alltid nåt varje gång jag är med på tur.
Innan vi gick av gick vi alla 3 en tur förbi bollhavet. J gick in med lilleman och testade. Först kom det ett stort leende men det tog inte lång stund innan han tyckte det var läskigt och ville upp. Inte konstigt det när pappa satte han så långt ner i bollarna.


Älsklingen slutar 19.00 och då bjuder restaurangchefen oss på middag i buffen. Han skulle hålla ett bra bord till oss. Det ser jag fram emot.
Älsklingen stoppade förbi på väg ner för att lasta. Båten går igen halv 6.

Det finns internet här men det kan vara dåliga signaler ibland och då måste jag öppna dörren. Det går bra. J har ett draperi att dra för så man inte ser in.

Här är ett kort jag tog från fönstret på hytten nu när båten ligger till kaj i Larvik, Norge.


Skall se om jag hinner besöka er andra en stund nu.
Hörs senare.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt...Ja visst tar et tid att besöka alla. Bra blogg

annathestasia.blogg.se

Frida sa...

Vilken härlig resa, utsikten var inte helt fel! Låter som ni myser ordentligt tillsammans.
Ha en underbar kväll på båten med din familj.
Kram<3