onsdag, juli 11

Snabb middag och kocken är på väg

Har kommit lite i otakt känner jag. Denna veckan och kommande två jobbar jag på ett annat ställe när mitt andra jobb har semesterstängt. Detta gör att jag är hemma lite senare än vad jag brukar och då har maten blivit lidande. Tiden flyger och jag har inte helt fått kläm på tiderna ännu. MEN...

Älsklingen är på väg hem just nu och tar över allt detta med mat hoppas jag. Hemma hos oss är det nämligen han som står för 98% av matlagningen när han är hemma. Dels gör han det mycket, mycket bättre än vad jag gör, sen tycker han inte det är så supertrist som jag gör.

Idag blev det "snabbmat" på mig och liten. Kyckling, keso med mexicans sås till mig och korv till liten.

Hade planerat annan mat men det spar jag till en annan dag. Liten och jag tog en tur till biblioteket. Han visst vart han skulle och rusade direkt ner till barnböckerna medans jag letade reda på de böcker jag skulle låna.
Sex böcker fick vi med oss hem. En helt ny barnbok med barnvisor och en liten spelar på som man kunde få melodin på musik. Underlättar för en mamma som mig som inte kan alla barnvisor utan bara de mest vanliga.
Efter en stund med boken i knät kom liten på när han hörde pilutta dig att det var längde sedan han såg på Madicken. Var bara att leta rätt på den skivan och sätta på den för honom. Nu sitter han klistrad framför Madicken och jag skall sätta mig i uterummet med en av de böcker jag lånade.


1 kommentar:

Ötjejen sa...

Haha! Här är det likadant! Mannen gör den mesta maten! Kram!