söndag, juni 3

Elaka barn och min ordentliga kille

Blir så bubblande arg på ungar ibland.

Min stora kille som alltid försöker göra rätt för.
Han har en mobil med bra kalender för påminnelse. Den ringde förut och han ville inte tala om varför han satt alarmet. Efter en stund fick jag det ur han ändå och snacka om att jag blev paff.

På idrotten i torsdags hade de haft frisbee och han hade kastat en som studsat mot en stolpe och träffat en cykel till en i klassen. Läraren hade sagt till min stora duktiga kille att inte bry sig men klasskamraten och några fler hade varit på honom om att han måste betala för det han orskakat. En stor repa enligt de som jag har svårt att förstå hur en plastfrisbee skall lyckas göra. De menade att han var skyldig denna kille 500 kr. WHAT!!! Grrrr

Nu vill ju alltid min stora duktiga kille göra rätt för sig men här var han ändå lite klok. Han skulle packa ner en tia till killen och säga att det var det han ansåg det var värt. Gullunge.

Har dock stoppat honom från att betala något alls och skickat ett sms till hans fröken. Får se hur de hanterar det i skolan men jag anser absolut att denna killes föräldrar bör få sig ett samtal. Blir det inte av skolan blir det av mig. Så får de inte börja redan när de är 10. Hur kan det sluta??? Vågar inte tänka tanken.

Fick i skrivande stund svar från fröken och hon var nog lika upprörd som jag. Skulle ta tag i det som första imorgon. Precis som förväntat. Jag är SÅ otroligt tacksam för denna lärare. Hon är precis det som man önskar att en lärare skall vara och kanske även lite till. Skulle önska att min stora duktiga kille kunde ha henne tills han skall sluta skolan men men.



1 kommentar:

Anonym sa...

Att 10 åringar kräver betalnikng för en sådan skitsak. Varningsklocka som ringer hoooogt, Tag det lugnt tillsammans med fröken för att ta reda på vad det är för typ av perosn som denna pojke är OCH vilka föräldrar han har. Kram M