lördag, april 7

Vit Påsk


Helt ärligt trodde jag inte på vädergubben när han tidigare i veckan stod och pratade om snö till helgen. De har ju ofta fel och naivt räknade jag med att så även var fallet denna gången. Icke.

Solen skiner på blå himmel och det kommer bli en väldigt bra påskafton. Bara lite kallare än jag hoppats på.

Dagen idag startade ungefär samma som igår. Bara att nu är det endast jag och liten hemma. Lämnade stora killen till hans pappa igår.

Liten är ivrig att komma iväg. Han ropar med korta mellanrum att "idag skall vi åka till moRmoR". Det stämmer. Idag kommer bli en barnsligt rolig dag. Pyssel och äggmålning, äggjakt, korv och hamburgare, lek och bus.

Glad Påsk på er alla där ute!

1 kommentar:

Popprinsessan sa...

Usch ja, här snöade det också i morse, men sedan kom solen som tur var!
Glad påsk, jag hoppas att du har en skön påskafton!